torsdag 6 december 2012

Hur kan man byta routern?

Idag ringde jag igen till Teknisksupport på Tre. Som vanligt har jag beskrivit allt från början och den tjej jag pratat med var mycket snäll och hjälpsam. Denna gång har hon sagt att hon skickar felanmällan angående problemet och snart kommer någon kontakta mig igen.

Och det blev verkligen så att några timmar efter ringde en man och berättade om att nätet i mitt område verkar fungera felfritt och man kan inte göra något mera. Så han kopplade mig till någon annan som hette Linda P (tror jag). Linda har lyssnat på min historia igen, jag blev nästan upprörd när jag kännde att jag kommer ingenstans denna gång heller...

Hon föreslog att "skicka routern tillbaka"!!! Jag blev helt konstig i huvudet eftersom routern var redan på reparation och enligt de var den felfri... Jag fattade ingenting varför man måste skicka routern tillbaka och krävde att kunna få en annan router i stället. Då berättade Linda att innan man kan byta utrustning måste man skicka den till verkstaden FYRA GÅNGER enligt allmäna villkor... Så skicka fyra gånger, vara utan internet upp till 20 dagar varje gång för att kunna kräva bytet. Helt omänskligt och otroligt dyrt.

Jag blev till slut arg på hela detta företag Tre och sa att jag ber om att hon pratar med någon som kan bestämma mera. Mitt mål är från och med nu att kunna byta routern till en annan och på det sättet kunna konstatera vad som är fel - nätet, simkortet, datorn eller routern. De säger att man kan få lånerouter från Trebutik men jag har inte tid att åka till Kalmar där finns deras närmaste butik. Det skulle bli enkelt och kundvänligt att kunna få en router hem via post INNAN man skickar utrustning för reparation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar