onsdag 2 januari 2013

Det är nog för jobbigt!

Idag har jag ringt Tre och pratat med Martin S och förklarat att jag inte fått lånemodem sedan ca 2 veckor och hela sista helgen var jag tvungen att surfa via min telefon, vilket är bättre men inte heller felfritt. Han har lovat kolla vad som hänt med modemet men jag ville ändå diskutera hur man kan avsluta sitt avtal med Tre.

Då blev jag kopplad till Mikael N som sa att för att avsluta ett avtal med en bindningstid i mitt fall kostar 2940 kr (!!!). Då sa jag att jag ville inte bara "avsluta" avtalet utan "göra en reklamation om möjligt" eftersom kvaliten på bredbandet är så dålig... Jag berättade honom om bloggen och sa att nästa steg för mig är att kontakta kundombudsmannen hos Tre... Han förstod varför jag var så trött på allt detta och lovade att lånemodemet skulle kunna komma inom ett par dagar... Jag var bara tvungen att betala 199 kr för detta och summan skulle sedan betalas tillbaka till mig via minskade faktura avgifter...

Vi får se - jag har bestämt mig att använda lånemodemet under tiden NetGear är på reparation och om det inte blir någon förbättring blir jag faktiskt tvungen att göra reklamation och försöka att byta bredbandsföretag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar