torsdag 17 januari 2013

Kvalité på kundservice

Idag har jag ringt till Tre igen (jag vet inte hur många timmar har jag ägnat åt detta senaste månaderna). Det var Tobias O som svarat. Som vanligt var det många frågor och gamla förslag från början - de på kundservice betraktar varje kund som om man ringt första gången.

En gång till var jag tvungen att berätta allt och sa till Tobias att den bästa lösningen enligt mig vore att de skulle godkänna reklamation av sin mobilt bredband tjänst så att vi kan helt enkelt separera och jag inte behöver lida av en opålitlig uppkoppling längre.

Men Tobias var så ambitiös att han ville göra något mera. Han pratade med några andra (kanske teknikerna) och gav mig några förslag för ändringar som jag redan gjorde många gånger... Till slut ville han kontakta mig via mail och någon timme senare fick jag detta:

"Hej Kamil,

Jag har nu pratat med våra tekniker som hanterar täckningsrelaterade ärenden. Dom bad mig att förmedla informationen att uppdatera din router (se länk nedan*). Om uppdatering ej fungerar kommer vi att behöva skicka routern på ännu en service till verkstaden.
 

 .* http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Teknisk-Support/Valj-modem-router/Uppgradering-modem-router/ Dovado 3GN Router ŕ uppdateringsfil samt instruktioner.

Skulle du ha ytterliggare frågor kring ditt ärende, vänligen kontakta kundservice på 0771-735 500. Detta mail kommer att finnas med bland övriga notiser under ditt personnummer.

Mvh
Tobias O"


Det var väl inte seriöst - han hade ju ingen koll vad ärendet gällde - och jag skickade honom tillbaka 4 mail (jag var kanske för snabb med första 2 men det var på grund av irritationen):

MAIL 1
"Jag har försökt att uppdatera routern utan någon förbättring, det bör stå i alla de informationer ni har om mitt ärende (ffa i tidigare serviceordern).   Varför ska jag skicka routern en gång till, vänta några veckor och få samma problem igen????? Jag förstår inte! Kan du vara snäll och svara mig? "

MAIL 2
"Dessutom heter min router inte DOVADO utan NET GEAR - du menar kanske lånemodemet och jag menar stationär router.   Jag har förstås även försökt att hitta en aktuell nyare version av programvaran till modemet men det finns inte... http://tre-pa-en.blogspot.se/#!/2013/01/lanemodemet-installeras-om-och-om-igen.html "

MAIL 3
"Jag försöker ringa 0771-735500 men de vill bara "återförsäljar nummer" vilket jag inte vet de menar... Ditt mail var ju fullt av fel - jag är besviken.."

MAIL 4
"Och en sak till - mitt lånemodem heter inte Dovado, det heter Huawei (och har nyaste mjukvara installerad)... Stationär router heter Netgear... Bara för kännedom."

Jag har inte hört ett ord från Tobias O sedan dess...

2 kommentarer: