torsdag 17 januari 2013

Samma dag - byter APN

Efter mejlväxlingen som gjort mig faktiskt otroligt irriterad ringde jag igen till kundservice på Tre. Denna gång var det en tjej - Louise B. Det börjar alltid från samma frågor men denna gången har jag lyckats att övertala från början att jag inte vill berätta hela historian om och om igen... Jag ville hitta ett sätt att reklamera tjänsten - jag anser att det inte blir bra någon gång...

Som vanligt hörde jag att det finns något mera att göra och var tvungen en gång till berätta varför vill och kan inte prova min utrusning någon annan stans än hemma. De på Tre har det troligen som någon sorts rutin att tvinga kunderna flytta och prova på deras tjänst "någon annanstans"... Jag sa att det gäller att ha ett fungerande bredband hemma och inte någon annanstans och att dessutom har jag varken tid och heller möjlighetter att flytta mina datorer någon annanstans och sitta där i flera timmar...

Denna gången lovade Louise höra av sig via telefon vilket hon gjorde och jag kunde skriva ner hur man byter APN
- logga in till routern
- gå till "Inställningar mobilt bredband"
- i 6:e raden hitta något som heter APN
- byt från "bredband.tre.se" till "data.tre.se"

Jag skriver rutinen ner nu men det hjälpte inte heller. En kvart efter jag startade om routern fick jag samma problem igen. Då skickade jag mejl till Louise:

"Jag har byt APN enligt det du sa till mig till data.tre.se men efter 15 min
fått problem igen... Det fungerar inte heller. Vad ska jag göra? Jag anser
att det inte finns mera att göra."


Resten av kvällen blev störd ofta och det gick inte att kolla på nätet som det bör fungera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar