torsdag 10 januari 2013

En annan kommentar-site - Fairshopping.se

Jag har hittat en till sida där man kan kommentera olika företag - samma känsla som på Rejta.se...

http://www.fairshopping.se/opinions/view/14683

Jag har skrivit ett inlägg som blivit godkänt:

"Icke fungerande mobilt bredband hos 3.


Jag håller på med att kämpa för att få ett fungerande mobilt bredband från Tre - jag har redan skrivit reparationsorder, skickat router till 3 (fått svar att den var OK) och ringt de nästan 2-3 gånger per vecka... I korthet citat från reparationsordern:

"Routern avbryter internet uppkoppling. Händer oregelbundet även några ggr/tim. Man kan inte ladda ner filer, bilder, prata på Skype. Lamporna för internetuppkoppling försvinner och när man tittar på webläsarens sida router.com så står det att den initieras. Jag har

- kontrollerat att signalstyrkan är bra (med min andra mobil)
- återställt routern till fabrikinställningar
- startat om både datorn och routern
- uppgraderat programvara för routern
- ändrat den tradlösa kanalen till 5
och inget har fungerat korrekt."

Jag har även bestämt mig att börja blogga om detta framför allt för att dokumentera vad som händer i mitt ärende, ville ha en bra bild för eventuell anmällan till kundombudsmannen men även för att ventilera litet hjärnan (man blir sååååå irriterad)... Jag ville byta routern men NEJ - det kan man göra om man skickar den 4 gånger på reparation!!!"


Svaret kom ganska fort efter 5 timmar:

"Hej ”tradilus”, tack för att du tagit dig tid att skriva till oss.

Jag har gått igenom ditt ärende och ser att din hårdvara har blivit inskickad till serviceverkstaden för en andra gång och vi kommer behöva avvakta tills de har undersökt din hårdvara på nytt innan vi kan se över olika lösningar i ärendet. Jag kommer att kontakta dig på din e-postadress som du lämnat för fortsatt kontakt.

Med vänlig hälsning, Johnny Svensson, 3Kundrelationer"  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar