måndag 7 januari 2013

Lånemodemet Huawei E353 installeras om och om igen

Idag har jag ringt Tre och pratat med Maja angående lånemodemet. Det heter Huawei E353. Det fungerar bättre men ändå bryter det några gånger per kväll. Jag har gjort allt hon kunde föreslå (avinstallerat programvaran på datorn, installerat den igen, det gick inte installera någon aktuell programvara eftersom enl Maja var det nyaste varan på modemet redan) men på kvällen blev det som vanligt - ingen uppkoppling när jag var på internet-banken och försökte skapa några överföringar... Det tog mig 30 min att göra 3 enkla saker...

Till slut har jag bytt SIM kortet till det nya "kontant" abonemang - det blir en veckas fri surf i början men jag tror inte att bytet av SIM kortet kan förbättra bredbandet...

Imorgon ska jag skicka den gamla routern på reparation - allt är redan packat och klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar