fredag 18 januari 2013

Rabatt från Tre

Idag klockan 12 ringde min mobil - det var Louise som berättade att eftersom mitt problem verkar vara "relaterat till hardvara" så måste jag skicka routern igen till service. TREDJE GÅNG? Ja, tredje gång - det går inte att fån en ny utrustning utan att man måste göra det TRE GÅNGER - är det kanske därför de heter "TRE"???

"Varför skulle det bli annorlunda denna gång?", frågade jag.
"Nu ska de göra en långvarig kontroll", sa Louise "och inte bara starta routern och stänga igen".

"OJ! Så det har fungerat så tidigare?", jag var förvånad...

Luise ville inte gå i detaljer, bara lovade att skicka det vanliga "röda kuvertet", det vill säga skapa också en reparationsorder åt mig. Hon var så generös att föreslog 299 kr i rabatt för alla problem jag har med bredbandet... OK, det går bra med rabatt men det löser inte problemet. Jag sa igen att för mig är den bästa lösningen att separera oss från Tre och inte att förlora ytterliggare 2 veckor på helt onödiga åtgärder.

Vad kan nu ju hända - jag tror att de kommer att säga routern är välfungerande och jag är igen på ruta ett... Jag tror inte de kommer att skicka mig en ny router, det är troligen emot deras "regler"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar