lördag 9 februari 2013

Felaktiga APN inställningar

Igår skrev jag ett inglägg på Joors profile på Facebook eftersom jag inte fått svar från deras kundservice. Svaret kom väldigt fort då i en kommentar hänvisade Joors mig att skriva mejl till info@joors.com (tidigare mejlet skickades till support@joors.com). Det gjorde jag klockan fem på eftermiddag och några timmar senare, strax efter midnatt fick jag ett svar. Konstiga tider är det faktiskt de svarar på mejlen - både information om ett skickat SIM kort, kvittering på min förfrågan och senaste svar kommer runt midnatt. Jobbar de på ett annat kontinent?

I alla fall skrev supporten (info@joors.com) så här:

"Felet skulle kunna bero på felaktiga APN-inställningar. Kontrollera dem gärna, korrekta inställnigar är:

Namn: Joors
APN: joors.tmhlan
Användarnamn: joors
Lösenord: joors
Autentiseringstyp: CHAPA
PN-typ: default"


Det har jag gjort på Nexusen genom att skapa ett nytt APN:

Inställningar > TRÅDLÖST OCH NÄTVERK
Mer...
Mobila nätverk
Åtkomstpunktensnamn
Menu (tre små kvadrater i övre höger hörna) > Nytt APN

Jag har skrivit allt i respektive fält (förutom PN-typ som jag inte kunnat hitta), därefter aktiverat Joors appen och då kom reklamen direkt - 30 sekunder senare kunde jag surfa utan problem och med bra hastighet.

Jag har då tackat Joors i mejlet men klagat litet på att det tog så lång tid att ta reda på varför internet inte fungerat. Jag har fått svar:

"Det har du helt rätt i. Appen ska fixa rätt APN automatiskt, men det verkar inte fungera i alla lägen. Vi får förbättra informationen om detta."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar