fredag 8 februari 2013

Joors och mobilt bredband

Jag har försökt under senaste två dagarna att använda Joors SIM kort i min Nexus 7" men tyvärr kan jag inte koppla till internet. Jag har skrivit ett mejl till deras kundtjänst:

"Jag har problem med uppkoppling. Jag har laddat ner Joors app från Play, installerat den och sedan vid 1 tillfälle gick det att använda tjänsten under en kort stund. Annars när jag väljer Anslut så står det "Connecting" sedan "Retrying to connect" och sedan "Retrying failed, please connect again".

Jag har Google Nexus 7, 32GB/3G med nyaste Android. Ja har förstås försökt att starta om, avinstalera och installera igen Joors appen - inget fungerar. Signalen på H eller 3G är oftast 3-4/4..."

Så jag väntar på att de svarar på frågan, dessutom har jag även provat på olika andra ställen, bland annat på jobbet - ingen uppkoppling. Joors internet sida (joors.se) fungerar dock och man kan logga sig in och titta runt men ingen annan sida öppnas.

Dessutom bör man veta att Joors inte fungerar med vissa andra enheter - jag har provat med mina telefoner och både Samsung Galaxy S3, HTC One X, Samsung Galaxy Gio och HTC Desire HD är inte kompatibla  med Joors appen. Man kan kolla det även genom att logga sig in på Google, gå till Play och kontrollera kompatibilitet med egna enheter... På min lista av de kompatibla enheterna står bara Nexus 7" 32GB/3G. Dessutom om man försöker att söka för Joors app via denna enhet som inte är kompatibel så kan man i alla fall inte installera (och oftast inte heller hitta) appen.

2 kommentarer:

  1. Har precis samma problem som dig, går ej att ansluta.
    Jag har också kontakt med supporten, men de verkar bara försöka vinna tid...

    robert@x3.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du problem med Joors eller Tre? Joors har varit OK för mig - det löste sig med ändring av APN inställningar http://tre-pa-en.blogspot.se/2013/02/felaktiga-apn-installningar.html

      När det gäller Tre så är reklamationen godkänd...

      Radera