tisdag 5 februari 2013

Joors SIM kort

Idag har det kommit ett SIM kort från Joors i ett vanligt kuvert med litet reklam men ingen riktig faktura har funnits. I alla fall tog jag ut SIM kortet (i mini format) och satt det i min Galaxy Nexus 7" 32GB/3G. Jag var tvungen att skriva PIN koden (sedan har jag inte hittat någon möjlighet att byta den heller).

Jag har därefter avslutat WiFi uppkoppling och sett att det fanns bra signalstyrka. Jag har först börjat med att försöka surfa normalt via Chrome och Firefox men det var inte möjligt - det kom bara meddelande att sidan inte kunde visas. Då skrev jag adress till Joors hemsida www.joors.se/download och laddad ner en app som sedan installerats automatiskt på surfplattan. Den appen finns även i GooglePlay https://play.google.com/store/search?q=joors&c=apps

Efter installationen har jag kommit till någon form av användarprofil där jag var tvungen att logga mig in via mitt användarnamn och lösenord som jag hade skapat när jag registrerade mig på Joors sida i förstabörjan. Det gick inte att koppla mig till tjänsten vid första försök men två försök senare har jag kunnat börja surfa fritt...

Därefter innan jag började med WiFi igen kollade jag hastighet och det var 0,7 Mb/s. Jag hittade även en möjlighet att kontrollera min användning - det var 2 MB som jag använt, har då 1998 MB kvar.

Vad som känns bra är att jag inte sett någon reklam än så länge... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar