onsdag 6 februari 2013

Reklamation på bredbandet från Tre

Igår kväll var det lika jobbigt som kvällen innan - vid några tillfällen gick nedladdningshastigheten ner till 0,003-0,03 MB/s och då hände det förstås när jag var upptagen med synkronisering av mitt SugarSync konto. Det var över 200 mp3 filer att synkronisera mellan PC och min HTC och det tog lååång tid att göra. Synkroniseringen stannade mit i, vid 2 tillfällen var jag tvungen att starta om routern och jag var inte säker om alla filerna var på deras platser efter detta...

Bredbandskollen.se (via Nexus och via HTC, båda kopplade till routern via WiFi) påvisade så dåliga siffror så att jag bestämde mig ringa till Tre för att reklamera tjänsten.

Så just för 5 min sedan avslutade jag ett ganska kort samtal med Emma på Kundtjänst hos Tre. Hon har förstås frågat från början vad jag hade redan gjort men då har jag sagt att allt har redan blivit gjort... Hon har försökt att berätta att det finns en ny uppdatering för min router men den har jag redan installerat.

I alla fall jag har bett att kunna göra reklamation på mitt mobila bredband hos Tre och jag förväntar mig att:
  • man godkänner från Tres sida att det inte fungerat som det borde göra
  • jag slipper betala alla avgifter för denna tjänst i framtiden då tjänsten är bunden till september 2014
  • jag får någon form av förslag att få tillbaka det jag betalat för tjänsten som inte fungerat
Emma har lovat att en personlig handläggare från Tres reklamationsavdelning kontaktar mig inom 3 arbetsdagar. Jag väntar och ska snart börja kolla vilka andra alternativ man har när det gäller bredbandet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar