lördag 2 februari 2013

SIM kort för mobilt bredband från Joors

Jag har börjat fundera om det går att skaffa bara ett SIM kort för mobilt bredband och vilka som finns på marknaden. Målet med detta skulle bli att sätt SIM kortet i en surfplatta eller någon gammal smartfone (om det går) för att ha tillgång till bredbandet utanför hemmet.

Jag har tidigare fått Tres 3Bredband kontant men dels att det inte fungerat bra hos mig och dels att det kostar ganska mycket. Deras priser är:

Surfa 1 dag, 1 vecka eller 1 månad.
I startpaketet ingår 7 dagars fri surf. När tiden har gått ut kan du enkelt och lätt fylla på med mer tid. Du kan välja mellan 1 dags fri surf för 29 kr, 7 dagar för 99 kr eller 30 dagar för 299 kr.


Det finns också Joors - reklam baserad tjänst för mobilt bredband och jag har skaffat deras SIM kort. Normalt kostar det 499 kr men med rabatt så jag har betalat 280 kr för SIM kortet och 19 kr för frakt. De lovar ganska bra hastighet, bara 2 GB per månad men eftersom det finns inga abonemang och fakturor låter det ganska lockande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar