tisdag 12 februari 2013

Reklamation mottagen

Idag har jag fått brev från Nils E som är händläggare kundrelationer och som skrivit så här:

NILS
"Jag har mottagit ditt ärende angående ditt mobila bredband från vår kundservice.
 

Då din router för närvarande är hos serviceverkstaden behöver vi avvakta på att servicen är klar och du fått tillbaka din router. Skulle du fortfarande uppleva problem med ditt bredband är du välkommen att höra av dig till mig på telefon vardagar mellan 9 och 12 eller via e-post."

Han har inte förstått det hela och trott att min router är fortfarande på reparation. De har inte riktig ordning i deras företag tror jag... Jag har svarat via mejl:

JAG
"Min router är INTE på reparation, det är någon form av ert problem att man inte avslutat andra reparationsordern. Var god och kontakta mig snarast tillbaka. Jag har väntat MÅNADER och vill nu så fort som möjligt få litet hjälp med ärendet."

Så han har svarat efter detta:

NILS
"Jag ber om ursäkt för missförstånd från min sida. Enligt ärendet jag har fått upplever du problem med att routern inte kopplar upp mot nätet, är det fortfarande detta som är problemet?"

JAG
"Anslutningen är inte pålitlig, det händer flera gånger per dag/kväll att hastigheten går ner till 0,003 Mbit/s. Av och till startas routern om trotts alla uppdateringarna och ändrade inställnignar. Det är så även om jag fått ny routern inskickat vid sista tillfälle - dock utan någon förklaring var som var problematiskt med den första routern. Jag anser att sedan september har jag hela tiden fått information att det skulle gå att åtgärda problemet som uppstog även vid första 2 veckorna av användningen. Jag vet nu att jag skulle ångra mig redan då men eftersom man hoppas på det bästa och försöker att lyssna på kundtjänst så förlorade jag denna möjlighet.
 

Du får gärna läsa om hela ärendet på min blogg som jag skapat för att på något sätt hålla ordning på vad jag har redan gjort. Jag var tvungen kontakta er så ofta och göra så många olika saker att jag tappat koll vad som är redan kontrollerat...
De flesta inläggen handlar om just problem med mitt mobila bredband från Tre, bara några om något annat."



Vi får se hur lång tid tar det att förklara till en handläggare på kundrelation avdelning var ligger problemet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar